Full tank

Rešavamo večitu dilemu – da li da dopunimo "običnim" ili aditiviranim gorivom

Kroz program „Zajednici zajedno“ NIS je od 2009. godine realizovao više od 1.000 projekata u gradovima i opštinama širom Srbije, a nova igrališta, sportski tereni, ambulante, medicinska oprema, parkovi, samo su neki od njih.

27. 04. 2024

Autor:

tim NIS-a

Datum:

27.04.2024.

Vreme za čitanje:

5 minuta

Saznajte kako je domaće premijum gorivo „položilo ispit“ i u najekstremnijim uslovima vožnje

Obično ili regular? Super ili premijum? Iako je za mnoge “gorivo” samo “gorivo”, stručnjaci su saglasni da je  upravo kvalitet derivata jedan od ključnih faktora koji direktno utiče na pouzdanost i radni vek motora.  Poslednjih decenija tržište motornih goriva je postalo bogatije za kategoriju “premijum”, a samim tim nameće se pitanje – šta je to što ovu vrstu derviata čini posebnom i drugačijom u poređenju sa “standardnim” verzijama pogonskog goriva

Mnoge kompanije ističu oktanski ili cetanski broj premijum derivata kao značajan pokazatelj njegovog kvaliteta. Da krenemo od oktanskog broja.   Kada je reč o motornom benzinu, kod premijum goriva obično je vrednost oktanskog broja veća. Šta to konkretno znači? Veću otpornost benzina na samozapaljenje i eksplozivno sagorevanje u motoru. Suštinski, veći oktanski broj je ključan za benzince jer se kod njih zapaljenje smeše benzina i vazduha vrši varnicom. Logično, veća otpornost na samozapaljenje omogućuje bolju kompresiju u cilindru motora, a samim tim i racionalniju upotrebu  energije goriva. Takođe,  nema eksplozivnog sagorevanja što omogućava ravnomernije I potpunije sagorevanje, stabilan  rad motora I bolju iskorišćenost goriva. Sve ovo dovodi do veće efikasnosti, povećanja snage i obrtnog momenta motora.

Dizel premijum goriva uglavnom odlikuje veći cetanski broj i poboljšane niskotemperaturne karakteristike.  Dobija se dodavanjem odgovarajućih aditiva u standardno dizel gorivo. Cetanski broj pokazuje sposobnost samozapaljenja goriva pa je donekle i  merilo kvaliteta paljenja i sagorevanja dizel goriva u motoru, i jedan je od najznačajnijih parametara dizel derivata. Za razliku od benzinaca, dizel gorivo se samo pali ubrizgavanjem u komprimovani vazduh. Njegova niža vrednost može za posledicu da ima kašnjenje u momentu paljenja, nepravilan rad motora i detonantno sagorevanje.  Uz to, aditivi u premijum dizel pomažu čišćenje sistema ubrizgavanja i smanjuju stvaranje nečistoća, dok istovremeno pomažu optimalnijom funkcionisanju motora na niskim temperaturama.  Pored maksimalne pouzdanosti na niskim temperaturama, premijum dizel gorivo omogućava efikasnije sagorevanje goriva, bolju startnost, veću snagu i stabilniji rad motora.

Kada je reč o domaćem tržištu, udeo prodaje premijum goriva beleži značajan rast tokom poslednjih godina. Dok neki upotrebom premijum goriva postižu dodatnu energiju za ubrzanje i pouzdaniji rad motora, drugi biraju premijum, kako tvrde stručnjaci, jer u odnosu na standardne vrste goriva osiguravaju duži radni vek vozila. U čemu je tajna sve većeg poverenja vozača u domaće premijum gorivo i zašto sve više potrošača jednostavno kaže – „Natoči G-Drive“…

 

U koštac sa motorom koji radi 24 sata

U francuskom gradu Le Manu tradicionalno se održava  jedna od najpoznatijih i najstarijih trka na svetu – legendarna trka “24 časa Le Mana“. Prvi put je održana 1923. godine, a danas se vozi u okviru svetskog prvenstva sportskih automobila poznatijeg kao „World Endurance Championship“ ili Svetski šampionat izdržljivosti. Kružna trka  duga je skoro 14 kilometara, a pobjeđuje onaj tim koji za 24 sata, koliko traje trka,  napravi najveći broj krugova i pređe najveći broj kilometara.

“24 časa Le Mana” smatra se najtežom i najzahtevnijom među trkama izdržljivosti gde ekstremni trkački uslovi, uz maksimalne performanse vozila, zahtevaju vrhunske sportske, mentalne i fizičke sposobnosti vozača kao i odlično organizovan timski rad. Tokom 24 sata najspremniji konkurenti prelaze stazu dužine nekoliko hiljada kilometara, a reč je o distanci koja je čak 18 puta duža od prosečne dužine staze Formula One Grand Prix trke. Kakva je uloga premijum G-Drive goriva? Naime, tradicionalni učesnik trke je i G-Drive Racing tim čije je zvanično gorivo upravo G-Drive koje ekipa koristi tokom testiranja čime se omogućava provera motornih karakteristika vozila u ekstremnim uslovima. Ima li bolji način da se dokažu unapređene karakteristike nekog goriva, osim da se testira neprestano, tokom 24 sati vožnje, na maksimalnim brzinama?  G-Drive je u tome uspeo, i ne samo u tome. Naime, uz ovo premijum gorivo,  G-Drive Racing tim trkački tim uspeo je da zabeleži mnogobrojne pobede, uključujući i tri uzastopne titule ELMS šampionata (Evropska serija Le Mans).

Tajna je u…

Domaće G-Drive gorivo proizvodi se u Rafineriji nafte Pančevo, a reč je o  G-Drive 100, visokooktanskom aditiviranom benzinu od minimum 100 oktana kao i G-Drive Dizelu, aditiviranom dizel gorivu. Ono što je karakteristično za G-Drive goriva jeste da sadrže aktivne komponente poslednje generacije koje redovnom upotrebom omogućavaju efikasniji rad motora i unapređuju njegove performanse:

„Kod benzinaca reč je o sinergiji 100 oktana i kompleksa aditiva. Na taj način premijum G-Drive 100 benzin omogućava motoru dodatnu snagu uz zaštitu od korozije i stvaranja nečistoća. Unapređene karakteristike G-Drive 100 dokazane su i u jednom od najvećih Centar za testiranje vozila, u mestu Milbruk u Engleskoj. Rezultati testiranja potvrdili su  poboljšane performanse G-Drive 100  u poređenju sa standardnim Evro BMB 95. Konkretno, reč je o povećanju snage motora do 7 odsto, do 10 odsto poboljšanja dinamike ubrzanja, kao i povećanju obrtnog momenta do 5 odsto.  Za one koji voze na dizel pogon, tu je  G-Drive dizel koji pored dodatne snage koju ima doprinosi poboljšanoj startnosti motora. Kompleks aditiva u NIS-ovom premijum derivatu omogućava povećanje cetanskog broja, a samim tim i efikasnije sagorevanje i poboljšane performanse motora“, objašnjavaju NIS-ovi eksperti.

Press služba:

Milentija Popovića 1

11070 Beograd

Subscribe: