Programi lojalnosti postali su nezaobilazan alat za brendove koji žele da zadrže svoje kupce i povećaju prodaju. Ovi programi nisu samo mehanizmi za popuste ili besplatne proizvode, već sofisticirani alati koji značajno unapređuju korisničko iskustvo i pomažu kompanijama da izgrade dugoročne odnose sa potrošačima.

Programi lojalnosti: Tajna uspeha za brendove i zadovoljstvo potrošača
03. 03. 2025
Datum:
03.03.2025.
Vreme za čitanje:
5 minuta
Programi lojalnosti postali su nezaobilazan alat za brendove koji žele da zadrže svoje kupce i povećaju prodaju. Ovi programi nisu samo mehanizmi za popuste ili besplatne proizvode, već sofisticirani alati koji značajno unapređuju korisničko iskustvo i pomažu kompanijama da izgrade dugoročne odnose sa potrošačima.
Kako funkcionišu programi lojalnosti?
U osnovi, programi lojalnosti omogućavaju kupcima da sakupljaju bodove, nagrade ili popuste na osnovu svojih kupovina, a zatim ih iskoriste za ostvarivanje pogodnosti poput besplatnih proizvoda ili specijalnih ponuda. I dok se često smatraju jednostavnim mehanizmima za privlačenje potrošača, pravi cilj ovih programa je daleko dublji – povećanje angažovanosti i zadovoljstva korisnika. A kada su kupci zadovoljni, to se direktno odražava na česte ponovne kupovine i veću potrošnju.
Istraživanja pokazuju da programi lojalnosti mogu značajno povećati učestalost kupovina. Naime, 30% potrošača koji su deo programa lojalnosti kupuju češće od onih koji nisu članovi tih programa, navodi se u istraživanjima Harvard Business Review. Uz to, drugo istraživanje pokazuje da 91% potrošača smatra da programi lojalnosti postaju efikasniji kada su prilagođeni njihovim specifičnim potrebama i željama. Pored toga, lojalni kupci ne samo da troše više, već i šire pozitivan utisak o brendu, što može dovesti do privlačenja novih kupaca.
Personalizovani popusti, specijalne ponude na proizvode koje kupci najčešće biraju, ili čak ekskluzivni pristupi novim proizvodima – sve ove pogodnosti značajno utiču na povećanje lojalnosti. Na taj način, programi lojalnosti pomažu kompanijama da prošire svoju korisničku bazu putem preporuka i pozitivnih recenzija.
Program lojalnosti „Sa nama na putu“ – lider među vozačima u Srbiji
Da su sve ove činjenice tačne, najbolje se vidi kroz primer NIS-ovog programa lojalnosti „Sa nama na putu“. Naime, program koji je kompanija NIS pokrenula pre skoro deceniju, danas je najpopularniji među vozačima u Srbiji i smatra se liderom u svojoj kategoriji. Sa više od milion korisnika, preko 400 hiljada preuzetih aplikacija i više od 220 hiljada novih virtuelnih korisnika u 2024. godini, ovaj program omogućava potrošačima da prilikom svake kupovine goriva, proizvoda ili usluga na NIS Petrol i Gazprom benzinskim stanicama sakupljaju bonus poene, koji se mogu iskoristiti za ostvarivanje značajnih ušteda.
S obzirom na to da se tržište stalno menja, kompanija NIS redovno unapređuje svoj program kako bi zadovoljila potrebe modernih potrošača. Jedna od funkcionalnosti aplikacije je mogućnost sakupljanja bonus poena putem QR koda, što korisnicima omogućava jednostavan način praćenja i korišćenja svojih bodova prilikom svake kupovine na NIS Petrol i Gazprom benzinskim stanicama. Aplikacija nudi i dodatne funkcionalnosti koje poboljšavaju korisničko iskustvo. Na početnom ekranu aplikacije korisnici mogu pratiti aktuelne promocije, saznati sve o dostupnim uslugama, a takođe imaju mogućnost slanja fiskalnih računa na email. Interaktivna mapa aplikacije omogućava korisniku da brzo pronađe najbliže benzinske stanice, njihov radno vreme i listu usluga koje nude. Još jedna inovacija koja je obogatila korisničko iskustvo su kuponi koji se mogu sakupljati prilikom kupovine proizvoda iz asortimana Drive Cafe, na osnovu kojih potrošači ostvaruju poklon vaučere. Ove dodatne funkcionalnosti znatno povećavaju zadovoljstvo korisnika i čine ovaj program još atraktivnijim.
Više od popusta, više od bodova
Programi lojalnosti su mnogo više od običnog načina za prikupljanje bodova i ostvarivanje popusta. Oni predstavljaju ključnu komponentu u izgradnji dugoročnih odnosa između brendova i njihovih kupaca. Efikasno primenjeni, ovi programi mogu značajno povećati angažman korisnika, poboljšati korisničko iskustvo, a time i ostvariti veće prihode. U svetu u kojem je konkurencija sve oštrija, programi lojalnosti postaju neophodni za kompanije koje žele da ostvare dugoročan uspeh. Kako navode u NIS-u i u narednom periodu kompanija će nastaviti da ulaže u razvoj programa, pružajući korisnicima još više načina za uštede i nagrade. „Ovaj uspeh je samo jedan u nizu koraka ka daljem unapređenju odnosa sa potrošačima i jačanju pozicije na tržištu“, ističu u kompaniji.