Full tank

Preko klika do slipa  

Kako sve više vremena provodimo uz naše mobilne telefone, ne čudi činjenica da smo naše svakodnevne aktivnosti podrediili upravo mnogobrojnim funkcionalnostima mobilnih uređaja. Između ostalog, upotreba mobilnih telefona u cilju elektronskog plaćanja proizvoda i usluga postaje sve više aktuelna i popularna u celom svetu.

02. 05. 2024

Autor:

tim NIS-a

Datum:

02.05.2024.

Vreme za čitanje:

5 minuta

Upoznajte prvi digitalni novčanik za plaćanje goriva

Kako sve više vremena provodimo uz naše mobilne telefone, ne čudi činjenica da smo naše svakodnevne aktivnosti podrediili upravo mnogobrojnim funkcionalnostima mobilnih uređaja. Između ostalog, upotreba mobilnih telefona u cilju elektronskog plaćanja proizvoda i usluga postaje sve više aktuelna i popularna u celom svetu.

Razvoj modernih tehnologija I savremenih tehnoloških rešenja doprineo je popularizaciji digitalnih alata I plaćanja među kupcima, dok je pandemija korona virusa  dodatno pokrenula talas potrošačke digitalizacije, zbog sveprihvaćenog apela da se smanji fizički kontakt kako ne bi došlo do širenja virusa. Istovremeno, odgovor na pitanja “šta potrošač želi” doneo je jasne inpute prodavcima na koji način da obogate svoj digitalni portfolio ponuda. Ubrzani tempo života zahteva brzinu, sigurnost, efikasnost i praktičnost u svim aktivnostima pa je sasvim logičan zaključak da su upravo ove osobine ključne kada kupac ocenjuje kvalitet određenih usluga. Drugim rečima, „manji broj koraka“ od momenta kupovine do plaćanja je jedan od najznačajnijih faktora za zadovoljenje potreba  savremenih korisnika.

I benzinske stanice se digitalizuju

Kako se u moru mogućnosti „online“ kupovine, digitalizacije, digitalnih tehnologija „snašla“ naftna industrija? Koliko god se činilo da naftaši „kaskaju“ u eri digitalizacije, realnost je sasvim drugačima. Uzmimo kao primer benzinske stanice. Poznato je da benzinske stanice odavno već nisu samo mesto za točenje goriva, već predstavljaju koncept koji se zasniva na  sinergiji  kvaliteta proizvoda i usluga, a koja je usmerena na „ispunjenje“ želja potrošača. Neki eksperti su uvereni da se maloprodajna industrija goriva uveliko sprema za veliku revoluciju u kojoj će biti zastupljen sve veći trend digitalizacije benzinskih stanica. „Samousluga“ kroz različite module i formate, touch screen ekrani, mobilne aplikacije samo su neke od mogućnosti u okviru digitalizacije uslužnog servisa, i to u skorijoj budućnosti. Kada je reč o dugoročnim perspektivama, čini se da već ulazimo sferu naučne fantastike. Zamislite robotički sistem za automatsko punjenje, dronove za isporuku dopunskog asortimana, opciju „angažovanja“ virtuelnog maloprodajnog pomoćnika … Dodatno, ne treba zaboraviti da digitalna (r)evolucija prati i  razvoj automobilske industrije. Pa ako već imamo „samovozeće“ automobile, zašto ne bismo mogli da projektujemo da ćemo u nekom trenutku sipati gorivo ne napuštajući udobnost svoje fotelje?

Ali, da se vratimo u realnost. Inovacije, nesumnjivo, nisu zaobišle ni domaću naftnu industriju pa je tako najveća domaća naftna kompanija, NIS, poslednjih godina značajno obogatila digitalni portfolio svojih projekata, posebno kada je reč o maloprodajnom segmentu. Među mnogobrojnim inovacijama posebno se izdvaja prva mobilna aplikacija na domaćem tržištu za plaćanje goriva bez odlaska na kasu.

Kako je kupovina goriva mobilnim telefonom postala rutina mnogih vozača?

Pre više od četiri godine kompanija NIS ponudila je svojim potrošačima uslugu plaćanja goriva bez odlaska na kasu.  Reč je o  Drive.Go mobilnoj aplikaciji koja pruža mogućnost plaćanja goriva na točionom mestu, a potrošačima je već dostupna na svim NIS Petrol i GAZPROM benzinskim stanicama u Srbiji. Iako je uvedena u okolnostima pandemije, ova usluga relativno brzo je osvojila domaće tržište i nastavlja svoj rastući trend jer je potrošač visoko ocenio njenu praktičnost, efikasnost i sigurnost. Uz Drive.Go dovoljno je svega nekoliko “klikova” na telefonu kako bi proces točenja i plaćanja za gorivo bio završen, i to bez potrebe ulaska u maloprodajni objekat.

Jednostavno je

Korišćenje Drive.Go mobilne aplikacije je veoma jednostavno, i sve što je potrebno jeste da se aplikacija aktivira na mobilnom uređaju, a zatim natoči gorivo u rezervoar automobila. Skeniranje QR koda, koji se nalazi na točionom mestu i koji je neophodan za plaćanje goriva, može se obaviti pre ili posle točenja. Potom je potrebno kliknuti na opciju „plati“ u mobilnoj aplikaciji  čime je proces kupovine i plaćanja završen. Prilikom registracije naloga, pri prvom korišćenju, neophodno je uneti podatke o bankovnoj kartici kojom će se obavljati plaćanje. Tom prilikom se može registrovati i kartica programa lojalnosti  „Sa nama na putu“, što će omogućiti da se prilikom kupovine goriva putem aplikacije skupljaju bonus poeni, na isti način kao i prilikom plaćanja na kasi.

Puno opcija

Pored mogućnosti plaćanja goriva bez odlaska na kasu, mobilna aplikacija Drive.Go obogaćena je i  dodatnim funkcionalnostima kao što su prikaz mape uz pomoć koje se može doći do najbliže benzinske stanice. Na osnovu trenutne lokacije, aplikacija određuje rutu i navodi  do benzinske stanice na kojoj može da se natoči gorivo. Uz to, aplikacija daje uvid i u sve dodatne informacije o radnom vremenu, vrstama goriva i dostupnim uslugama na željenim benzinskim stanicama. Takođe, omogućena je i nova funkcionalnost za sve potrošače koji moraju da pravdaju svoje putne troškove. Aplikacija nudi mogućnost slanja računa na imejl adresu, pa potrošači više ne moraju da ulaze u objekat kako bi preuzeli račun, a to važi kako za fizička tako I za pravna lica. U aplikaciji postoji i opcija Moj auto zahvaljujući kojoj korisnik može da kreira podsetnik za važne datume, kao što su dan isteka važenja vozačke dozvole, saobraćajne dozvole i polise osiguranja.

Sigurnost na prvom mestu

Aplikacija Drive.Go omogućava sigurno plaćanje kupljenog goriva jer su svi uneti podaci u potpunosti zaštićeni. Svaku Drive.Go platnu transakciju obrađuje platni proces, u skladu sa PCI DSS sigurnosnim standardima, čime se osigurava zaštita tehničkih i operativnih komponenti sistema koje su uključene u procesiranje podataka o karticama ili su povezane sa njima. Drugim rečima, sve transakcije plaćanja kao i podaci o platnim karticama obezbeđeni su i sigurni tokom celog procesa obrade transakcije.

Do sada je Drive.Go mobilnu aplikaciju preuzelo  više od 300 hiljada korisnika, što jasno pokazuje da je nešto što se do juče činilo kao daleka budućnost – danas realnost u kojoj svako može da uživa, i to u svega par „klikova. Da li ste i Vi među njima?

Press služba:

Milentija Popovića 1

11070 Beograd

Subscribe: